Οι Έλληνες παραμένουν όμηροι του κουτιού των 20 λίτρων, καθώς μόνο το 27,4% των νοικοκυριών αγοράζει το επώνυμο τυποποιημένο ελαιόλαδο. Και περισσότερο από το 60% είτε παράγει το δικό του ελαιόλαδο είτε προέρχεται από συγγενείς ή φίλους, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients.
Η τιμή είναι το κύριο κριτήριο
Στην περίπτωση του επώνυμου ελαιολάδου, το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό στη μάρκα, ενώ για τα κριτήρια επιλογής των επώνυμων ελαιόλαδων το πιο σημαντικό είναι η τιμή (54%), ακολουθούμενη από την οξύτητα (44%), τη γεωγραφική του ένδειξη ( 39%), η ονομασία ΠΟΠ . (30%) και υλικό συσκευασίας (24%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος τον Σεπτέμβριο. το προϊόν με το υψηλότερο ποσοστό στην κατηγορία τροφίμων ήταν το τυπικό ελαιόλαδο. Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με τον Αύγουστο, η τιμή του ελαιολάδου αυξήθηκε κατά 11,8%.
Τι γίνεται με το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο;
Ωστόσο, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αποτελέσματα της μελέτης, που επικεντρώνεται στη στάση των καταναλωτών απέναντι στο ελαιόλαδο, αφορά το παρθένο ελαιόλαδο.
Ενώ οι Έλληνες εξακολουθούν να κατέχουν ηγετική θέση στον κόσμο στην κατανάλωση ελαιολάδου, μόνο το 57% των νοικοκυριών λέει ότι χρησιμοποιεί εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με αντίστοιχη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο εξωτερικό (πάνω από 90% στην Ιταλία, 78,2% στην Ισπανία), αλλά και σε σύγκριση με μελέτη που έγινε πριν από 25 χρόνια στην Ελλάδα, η οποία διαπίστωσε ότι η κατανάλωση παρθένου ελαιολάδου έφτασε το 70% . .
Σύμφωνα με αναλυτές, αυτή η απροσδόκητη ανακάλυψη μπορεί, αφενός, να αποδοθεί στην οικονομική κρίση, καθώς το έξτρα παρθένο είναι πιο ακριβό σε σύγκριση με άλλα είδη ελαιολάδου και, αφετέρου, στο γεγονός ότι πολλοί δεν γνωρίζουν ή κατανοούν την ορολογία με την οποία διαχωρίζονται. διαφορετικές κατηγορίες ελαιολάδου. Κασσίτερος θα μπορούσε επίσης να βρεθεί γιατί, σε αντίθεση με το τυπικό ελαιόλαδο, δεν έχει τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας στην οποία ανήκει.